Mindfulness och vardagsliv är vad jag funderar över i den här bloggen. Välkommen!

fredag 9 mars 2012

Jag lever!

Fast bloggen har inte varit levande på nästan ett år! Men nu blev jag lite sugen på att ta upp den igen. Det händer väldigt mycket inom mindfulness just nu. Det forskas en hel del på området och det är nu bevisat att mindfulness är bra för både fysisk och psykisk ohälsa.

När jag skulle ladda ner en mindfulness app till mobilen så låg den på plats 12 i top 25 listan över mest nerladdade betal-appar! Det tycker jag är otroligt! Så mycket appar som laddas ner! Appen kostade 15 kr men jag kan verkligen rekommendera den. Jag har svårt att ta mig tid för övningar i vanliga fall. Det ska vara lugnt omkring, man ska ha cd spelaren på rätt ställe osv.. Men med appen i mobilen så kan jag göra det var som helst! Mobilen har jag alltid med mig. Det kan vara på bussen, på promenaden, i sängen, i soffan... Appen innehåller 4 st guidade meditationer som är mellan 3-30 minuter, samt en kroppsscanning på 5 minuter. Det finns även 4 st tysta meditationer med klockor. En annan kul sak är att det finns mindfulnessnotiser. Det är små påminnelser som tex: Ta ett djupt andetag, notera kontakten som kroppen har mot marken, hur känns det i dina axlar just nu, var där du är, är du medveten när du äter? Osv... Man kan ställa in påminnelser i mobilen och så dyker notiserna upp med jämna mellanrum. Riktigt riktigt bra app!

Jag har tänkt på att jag inte har lagt in så mycket foton i bloggen. Jag tycker själv att det är väldigt trevligt med mycket bilder i bloggar, så nu bjuder jag på en bild på mina små energikällor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar