Mindfulness och vardagsliv är vad jag funderar över i den här bloggen. Välkommen!

onsdag 7 april 2010

Pigg och trött

Resultatet av måndagens övning blev mycket riktigt att jag blev trött först och pigg sen. Sov urdåligt hela natten faktiskt. Det kan också ha berott på att jag drack en stor kopp kaffe kl 16.30 och ibland är det för sent för en kaffenovis som mig...

I går gjorde jag en 30 minuters kroppsscanning på kvällen. Efter den somnade jag direkt. Jag hade en ny bok på nattduksbordet som jag var sugen på att läsa, men jag kände mig så skön i kroppen att jag valde att somna med den känslan. Det funkade bra, jag sov hela natten (med undantag för en nattlig promenad för att hämta Ludvig förstås. Han vaknade någon gång på småtimmarna och skrek - Mamma det är jätte jätte mörkt! Verkligen jättemörkt!!!!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar